De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners). Durf jij het aan om een stukje van die verantwoordelijkheid op je te nemen en pas jij binnen een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, dan nodigen wij jou uit om te solliciteren op de functie van

Senior Jeugdconsulent, met bijzondere aandacht voor veiligheid en netwerkregie (32 uur per week)

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de afdeling Samenleving en is onderdeel van het team Sociaal Domein, waar onder andere de Participatiewet, WMO, Jeugdwet en schuldhulpverlening worden uitgevoerd.

Wie ben jij?

Een stevige en warme persoonlijkheid, die weet door te pakken daar waar nodig. Je kunt goed omgaan met crisissituaties en tegengestelde belangen. Bij de uitvoering van je werk is je blik gericht op inzet eigen kracht en algemene voorzieningen. Je hebt oog voor veiligheidsrisico’s, maakt deze bespreekbaar met het gezin en schaalt op waar nodig. Je vindt het leuk om een sparringpartner te zijn voor collega’s en deelt actief je kennis en ervaring. Tenslotte geef je op zorgvuldige wijze invulling aan privacy, meldingsplicht en beroepscode.

Wat ga je doen?

  • Zwaardere of meer ingewikkelde aanvragen omtrent jeugdzorg zelfstandig afhandelen;
  • Casussen behandelen waarbij veiligheid speelt en zorg nodig is die niet binnen gebruikelijke kaders van Wmo/Jeugd/maatschappelijk werk valt
  • Analyseren van hulpvragen en actief de eigen kracht van gezinnen en hun sociale omgeving bespreken en in kaart brengen; hierbij stel je de veiligheid en ontwikkeling van het kind altijd centraal;
  • Indicaties stellen en zorg organiseren;
  • Aanspreekpunt zijn en regie voeren op het proces van aanmelding tot afronding van het traject;
  • Deelnemen aan interne afstemming op het gebied van zorg en veiligheid;
  • Meedenken met en coachen van collega’s bij ingewikkelde problematiek;
  • Het spelen van een actieve rol binnen het team in het streven naar een goede kwaliteit en het aandragen van verbeteringen;
  • Het opbouwen en onderhouden van een stevig lokaal (jeugd)netwerk door het organiseren van en deelnemen aan netwerkoverleggen met externe partners; maken van samenwerkingsafspraken

Wat breng je mee?

  • Een relevante afgeronde hbo-opleiding, zoals Social Work, Sociaal Pedagogische Hulpverlening of vergelijkbaar;
  • Een geldige SKJ-registratie;
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen de Jeugdhulpverlening;
  • Kennis van en ervaring met de uitvoering van de Jeugdwet, (complexe) gezinssystemen en signaleren van risicofactoren;
  • Kennis van en ervaring met het stellen van indicaties en bepalen van de inzet daarvan;
  • Kennis op hoofdlijnen van de andere terreinen binnen het Sociaal Domein en bereid om daarin samen te werken;
  • Beschikt over de volgende competenties:
    • Grote mate van zelfstandigheid;
    • Klantgericht en klantvriendelijk;
    • Nauwkeurig en oplossingsgericht;
    • Overtuigend, motiverend en stimulerend;
    • Zelfstandig én samen kunnen werken;
    • Denkt in mogelijkheden;
    • Communicatief sterk;
    • Vaardig in gespreksvoering.

Wij zoeken:

Voor deze vacature gelden daarnaast de competenties van het functieprofiel Specialistisch medewerker B. Nadere toelichting hierop is hier te vinden.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving;
  • Flexibele invulling van werktijden op basis van resultaatafspraken;
  • Mogelijkheid van thuiswerken;
  • Een informele organisatie waarin je voldoende gelegenheid krijgt om jezelf te ontwikkelen;
  • Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van 2 jaar met in eerste instantie een contract van 12 maanden;
  • Bij deze functie hoort een salaris in schaal 10 van minimaal € 2.973,-- en maximaal € 4.494,-- bruto per maand bij een fulltime functie. Dit is exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget. De salarisbedragen zijn conform salaristabel gemeenteambtenaren geldend per 1 oktober 2020. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hanneke Klaassen (teamleider Sociaal Domein) op tel. (06) 5000 7350. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Marjan Schaap (P&O adviseur) op tel. (06) 5019 4123.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met 8 augustus a.s. solliciteren via www.werkeningelderland.nl(externe link) De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 33 en 34.

 Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld