Nieuw regiomerk voor toerisme in Noord-Limburg

Wethouder Frank Dillerop ondertekent de nieuwe merkidentiteit van Noord-Limburg.
Wethouder Frank Dillerop ondertekent de nieuwe merkidentiteit van Noord-Limburg.

Gemeente Mook en Middelaar heeft samen met de andere gemeenten in Noord-Limburg een nieuwe merkidentiteit en nieuw inspiratieplatform voor toeristen gelanceerd: www.in-noordlimburg.nl. Het merk vertelt één sterk verhaal waarin toerisme, cultuur, natuur, erfgoed en ondernemerschap samenkomen. Met het nieuwe regiomerk willen de gemeenten bouwen aan een toekomstbestendige regio. Voor bezoekers biedt het merk overzicht en inspiratie, voor ondernemers betere vindbaarheid en gezamenlijke promotie. De campagne loopt tot en met 2028, zodat het merk stevig kan wortelen en bezoekers kunnen proeven van wat Noord-Limburg te bieden heeft.

We doen dit echt samen

“Ik ben trots dat we als acht gemeenten samenwerken aan wat ons verbindt: deze prachtige regio”, zegt wethouder Frank Dillerop. “Dit regiomerk is een etalage voor alle gouden plekken in Noord-Limburg, plekken die het verdienen om gezien te worden. Het mooiste vind ik dat we dit nu echt samen doen. Ook ons lokale toeristisch platform Visit Mookerheide is nauw betrokken. Samen zetten we Noord-Limburg sterker en aantrekkelijker neer als een van de meest geliefde bestemmingen van Nederland.”

Online etalage vol inspiratie

Het platform www.in-noordlimburg.nl bundelt het complete aanbod van de regio. Op de agenda ‘Nu te doen’ staan actuele activiteiten, tips per gemeente en er is een mogelijkheid om zelf evenementen aan te melden. Ondernemers vinden er bovendien een toolkit met praktische promotiemiddelen en handvatten om met de merkidentiteit aan de slag te gaan.