Medewerker backoffice Publiekszaken (Burgerzaken) (24 uur per week)

Wil jij bouwen aan een sterk team, in de acht na kleinste gemeente van Nederland? Het Team Publiekszaken binnen de gemeente Mook en Middelaar maakt de overgang van flexibele krachten naar een vast team, en zoekt 2 nieuwe collega's. Dat betekent met een klein team werken in burgerzaken in de volle breedte.

Een belangrijke spil

Ben je een zelfstandige, ervaren medewerker Burgerzaken, die energie krijgt van een afwisselend takenpakket binnen een kleine organisatie? Bij onze gemeente is elke dag anders en productiewerk kennen wij niet. Je steekt de handen graag uit de mouwen en ziet het werk. Zo ben jij een belangrijke spil waar het team Publiekszaken van onze kleine gemeente omheen draait. Dát is nog eens impact maken!

Twee vacatures

Voor dit team zijn wij op zoek naar zowel een coördinator (36 uur per week) als een backoffice medewerker (24 uur per week).

Wat ga je doen?

Als medewerker backoffice ben je verantwoordelijk voor het juist, volledig en tijdig verwerken van administratieve processen rondom bijvoorbeeld persoonsregistraties (BRP), verhuizingen, naturalisaties, huwelijken en andere burgerlijke zaken. Je bent proceseigenaar van een aantal processen. Op die processen ben je ook betrokken bij de zelfevaluatie, verantwoordelijk voor het beheren van werkprocessen en het opstellen van beleid.

Huwelijken 

Onze gemeente heeft een aantal mooie trouwlocaties en is daarom in trek bij toekomstige echtparen. Jij houdt je bezig met de verwerking en organisatie van de voorgenomen huwelijken en partnerschappen. Ook sluit je kosteloze huwelijken.

Aangiften 

Daarnaast verwerk je onder andere geboorte- en overlijdensaangiften en echtscheidingen. Ook kan het voorkomen dat je aanvragen voor een briefadres moet beoordelen, complex adresonderzoek uitvoert of een eerste inschrijving verwerkt.

Flexibel

Vanzelfsprekend ben je als ervaren medewerker Burgerzaken flexibel inzetbaar, en kun je ook op andere taken binnen het team Publiekszaken bijspringen. Bij onder andere ziekte of verlof van jouw collega’s komt het voor dat je moet invallen aan de balie.

Wie zijn wij?

Wij zijn Gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral onze video op YouTube via www.mookenmiddelaar.nl/vacatures.

Je afdeling

Je gaat werken binnen de afdeling Sociaal, waar je nauw samenwerkt met nog 7 collega’s van Publiekszaken, die samen werken aan een goede dienstverlening. Net als in de rest van onze gemeente is er een open werksfeer, waarbinnen alles besproken kan worden en waar je jezelf kan zijn. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat je iedereen kent en ziet en dat iedereen dus makkelijk te benaderen is.  

Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. We ondersteunen je graag in je ontwikkeling, dus bieden we je veel opleidingsmogelijkheden. 
Verder kun je rekenen op:

  • Een salaris in salarisschaal 8 (gekoppeld aan het generieke profiel Klantadviseur B) van minimaal € 3.052,- en maximaal € 4.297,- bruto per maand bij 36 uur (salaristabel cao gemeenten 1 oktober 2024). Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris. Dit kun je laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
  • Een laptop en iPhone van de zaak.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Een goed pensioen bij het ABP.
  • Een actieve personeelsvereniging, die veel leuke uitjes organiseert.
  • Een jaarcontract en als het ons beiden goed bevalt, daarna een contract voor onbepaalde tijd.

Wie zoeken wij?

Je krijgt energie van klantcontact, maar vindt het ook prettig om op de achtergrond complexe werkzaamheden uit te voeren. Je voelt je verantwoordelijk voor de kwaliteit van het werk en werkt secuur en planmatig. Je houdt ervan om samen te werken en bent collegiaal en professioneel. Je blijft rustig in een dynamische omgeving en bent in staat snel te schakelen tussen diverse (complexe) taken. Je hebt ervaring met de voor het vakgebied relevante digitale systemen.  
Daarnaast vragen wij:

  • MBO+ werk- en denkniveau met bij voorkeur een afgeronde vakopleiding BOBZ/BOP/BABZ of één of meerdere diplomalijnen op NLQF-niveau 4 of 6 van het Diploma stelsel van de NVVB;
  • Ruime ervaring binnen het vakgebied van Burgerzaken;
  • Kennis van iBurgerzaken is een pré;
  • Een flinke dosis leergierigheid, initiatief en humor.

Hoe solliciteer je?

Gaat jouw hart al sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct via de button op Werken in Gelderland. Reageren kan tot en met 4 juni 2025. Word je uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dan vindt dat plaats op donderdag 12 juni 2025.

Heb je nog vragen?

Neem gerust contact op met Merel Broekhuizen (afdelingshoofd Sociaal) via (06) 11 21 17 77. Je bent welkom voor een kopje koffie of thee en een vrijblijvende kennismaking.   

Inclusie en diversiteit 

“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken."

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.