De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners). Durf jij het aan om een stukje van die verantwoordelijkheid op je te nemen en pas jij binnen een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, dan nodigen wij jou uit om te solliciteren op de functie van

Jeugdconsulent

(tijdelijk, 32 uur per week)

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de afdeling Samenleving en is onderdeel van het team Sociaal Domein. Je gaat onderdeel uitmaken van het Sociaal Team, dat de Wet maatschappelijke ondersteuning en Jeugdwet uitvoert.

Wat ga je doen?

  • Informatie en advies bieden aan inwoners over opvoeden en opgroeien
  • Zelfstandig oppakken van cliëntvragen
  • Hulpvragen van cliënten analyseren en samen met het gezin een plan opstellen om de veiligheid en ontwikkeling van het kind te borgen
  • De eigen kracht van gezinnen en hun sociale omgeving in kaart brengen en stimuleren
  • Regie voeren op het proces van aanmelding tot afronding
  • Contact onderhouden met netwerkpartners en deelnemen aan netwerkoverleggen

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Afgeronde opleiding Social Work, SPH of soortgelijk
  • Een geldige SKJ-registratie
  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen de jeugdhulpverlening
  • Ervaring met de uitvoering van de Jeugdwet, het werken met (complexe) gezinssystemen en het signaleren van risicofactoren
  • Ervaring met het stellen van indicaties en het bepalen van de inzet daarvan
  • Kennis op andere terreinen binnen het sociaal domein is een pré

Je beschikt over de volgende competenties:

  • communicatief sterk
  • proactief
  • zelfstandig
  • denkt in mogelijkheden
  • kan goed omgaan met crisissituaties en tegengestelde belangen

Functieprofiel specialistisch medewerker C

Voor deze vacature gelden de competenties van het functieprofiel specialistisch medewerker C

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving;
  • Flexibele invulling van werktijden op basis van resultaatafspraken;
  • Mogelijkheid van thuiswerken;
  • Een informele organisatie waarin je voldoende gelegenheid krijgt om jezelf te ontwikkelen.
  • Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van 2 jaar met in eerste instantie een contract van 12 maanden;
  • Bij deze functie hoort een salaris in schaal 9 van minimaal € 2.756,-- en maximaal € 4.048,-- bruto per maand bij een fulltime functie. Dit is exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget. De salarisbedragen zijn conform salaristabel gemeenteambtenaren geldend per 1 oktober 2020. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hanneke Klaassen (teamleider Sociaal Domein) op tel. (06) 50 00 73 50. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Marjan Schaap (P&O adviseur) op tel. (06) 50 19 41 23.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met 1 april a.s. solliciteren via www.werkeningelderland.nl(externe link)