Wat is het?

Als u niet meer alles zelf kunt doen in het huishouden, kan het Sociaal Team u hiermee helpen. Het  Sociaal Team zoekt samen met u naar een oplossing.

Hoe werkt het?

Of u huishoudelijke hulp krijgt is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Het Sociaal Team bekijkt met u wat de mogelijkheden zij. Hierbij wordt onder andere gekeken of u het probleem zelf kunt oplossen of bijvoorbeeld met hulp van uw netwerk.

Wat moet ik doen?

U meldt bij het Sociaal Team dat u huishoudelijke hulp nodig heeft. Dit kan op verschillende manieren:

  • U kunt tijdens het telefonisch spreekuur (iedere werkdag tussen 10:00 uur en 12:30 uur) bellen met (024) 696 91 11.
  • U kunt ook een e-mail sturen naar sociaalteam@mookenmiddelaar.nl

Hoe lang duurt het?

Het Sociaal Team moet binnen 6 weken nadat u melding hebt gedaan het onderzoek uitvoeren. U krijgt een onderzoeksverslag met de uitkomsten van dit onderzoek en de oplossing die het Sociaal Team u wil bieden. Door het ondertekenen van dit onderzoeksverslag dient u een aanvraag in.

Als u na het onderzoek een aanvraag hebt ingediend, moet de gemeente hier binnen 2 weken op beslissen.

Wat kost het?

Voor huishoudelijke ondersteuning betaalt u een bijdrage in de kosten. Het CAK bepaalt de hoogte van de eigen bijdrage.

Heeft deze informatie u geholpen?