Gemeente Mook en Middelaar is de op acht na kleinste gemeente, maar ook één van de mooiste gemeentes van Nederland. Gelegen aan de Maas, met prachtige natuurgebieden, een grote vraag naar woningen en een interessante ligging in het topje van Limburg nabij Nijmegen (Gelderland). Onze gemeente staat voor vele interessante uitdagingen!

Projecten

Onterecht bestaat het vooroordeel dat in een kleine gemeente alleen kleine projecten aan bod komen en dat het werk veelal hetzelfde is. Niets is minder waar! Binnen onze organisatie is geen dag hetzelfde. Een beleidsmedewerker schrijft niet enkel beleid en een beheerder ziet niet alleen toe op de werkzaamheden. De functies zijn breed en flexibel. Je kent en ziet al je collega’s en dat is maar goed ook, want integraal werken is bij ons niet alleen een mooie term maar een vanzelfsprekendheid. De lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort, dat je wekelijks met de wethouders om tafel kan en dat je bij vragen of ideeën rechtstreeks het MT kunt benaderen.

Organisatie

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de afdeling Bedrijfsvoering en is onderdeel van het team Financiën.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert bestuurders, afdelingshoofden, beleidsmedewerkers en projectleiders over financieel economische aspecten van hun vakgebied, van bestuursvoorstellen tot het opstellen en uitvoeren van de begroting.
  • Je bent verantwoordelijk voor onderdelen van de producten van de P&C-cyclus, waaronder begroting, jaarrekening, kaderbrief, zomerrapportage en overige tussenrapportages en ondersteunt producthouders en productbeheerders bij het opstellen van de P&C producten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de financiële paragraaf van B&W-adviezen voor meerdere beleidsterreinen en de vertaling hiervan in de P&C-cyclus.
  • Je vertaalt regionale ontwikkelingen naar lokaal beleid en adviseert de concerncontroller over werkafspraken vanuit control perspectief.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een relevante Hbo-opleiding afgerond en ervaring als financieel adviseur bij een gemeente;
  • Je hebt actuele vakkennis van relevante wet en regelgeving, waaronder BBV;
  • Ervaring met het financieel pakket (Key2Financiën) is een pré;
  • Je hebt gevoel voor maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen, je denkt mee over alternatieven en scenario’s en bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk, je luistert van nature goed naar mensen, vraagt door en krijgt zo snel inzicht in de vraag van je klant;
  • Je bent kwaliteitsgericht en denkt mee over verbetering van financiële processen;
  • Je bent ambitieus en gericht op ontwikkeling en professionalisering van jezelf en collega’s.

Voor deze vacature gelden de competenties van Specialistisch medewerker B. Nadere toelichting hierop is onderstaand te vinden.

Wat bieden wij jou?

  • Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract. Als het van beide kanten goed bevalt zetten we dat om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Een uitdagende functie met veel zelfstandigheid binnen een informele organisatie, waarin je de gelegenheid krijgt om jezelf zowel binnen het vakgebied als in brede zin uit te dagen en te ontwikkelen;
  • Ruime opleidingsmogelijkheden om je verder te professionaliseren;
  • Salaris in functieschaal 10 (of aanloopschaal 9): minimaal € 2.865,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand (inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring);
  • Een Individueel Keuzebudget (17,05% van salaris): dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk;
  • Een laptop en iPhone van de zaak;
  • Een goed pensioen bij het ABP en een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Hybride werken: in overleg zijn alle denkbare verdelingen van thuis en op kantoor werken mogelijk, waarbij het natuurlijk ook mogelijk is om fulltime op kantoor aanwezig te zijn;
  • Een actieve Personeelsvereniging die regelmatig een uitje organiseert.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hans van den Heuvel (afdelingshoofd Bedrijfsvoering) op (06) 1258 7165. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Marjan Schaap (P&O adviseur) op (06) 5019 4123.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met zondag 3 juli 2022 solliciteren via www.werkeningelderland.nl(externe link).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld