Coördinator Publiekszaken (Burgerzaken) (36 uur per week)

Wil jij bouwen aan een sterk team, in de acht na kleinste gemeente van Nederland? Het Team Publiekszaken binnen de gemeente Mook en Middelaar maakt de overgang van flexibele krachten naar een vast team, en zoekt 2 nieuwe collega's. Dat betekent met een klein team werken in burgerzaken in de volle breedte!

Diverse taken

Team Publiekszaken is verantwoordelijk voor de levering van burgerzakenproducten zoals reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels, verklaringen en aktes. Daarnaast is Publiekszaken er voor geboorteaangiften, huwelijken en het beheer van de persoonsgegevens. Ook organiseert het team de verkiezingen. Tenslotte vormt het team het eerste contactpunt voor de inwoners, door deze aan de receptie of via de telefoon te woord te staan.

Twee vacatures

Voor dit team zijn wij op zoek naar zowel een coördinator (36 uur per week) als een backoffice medewerker (24 uur per week).

Coördinator met ervaring

We zoeken een coördinator die ervaring heeft met de taken van Burgerzaken, en die toe is aan een nieuwe uitdaging met meer verantwoordelijkheden in een coördinerende rol. Met jouw organisatietalent zorg jij samen met je collega's Publiekszaken voor een vlekkeloze dienstverlening. Tegelijkertijd houd jij regie op alle processen zodat jouw collega's als proceseigenaar zich kunnen richten op de inhoud. Jij hebt een voortrekkersrol en bent een cultuurbewaker. Ook vorm jij het eerste aanspreekpunt voor de rest van de organisatie, jouw afdelingshoofd en het managementteam.

Hart voor publiekszaken

Ben jij iemand met een groot hart voor publiekszaken en geeft het je voldoening om ervoor te zorgen dat het team goed draait, dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

  • Regie houden op alle processen van Team Publiekszaken;
  • Roosters maken en de werkzaamheden verdelen;
  • Het coördineren van de zelfevaluatie, nieuw beleid en procesbeschrijvingen;
  • Het coördineren van verkiezingen;
  • Het maken, uitvoeren en bijstellen van het opleidingsplan;
  • Begeleiden van de teamleden;
  • Eerste aanspreekpunt zijn voor management en organisatie;
  • Incidenteel uitvoeren van burgerzakenwerkzaamheden, zoals baliewerkzaamheden,  burgerlijke stand of backofficetaken.

Wie zijn wij?

Wij zijn Gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral onze video op YouTube via www.mookenmiddelaar.nl/vacatures.

Je afdeling

Je gaat werken binnen de afdeling Sociaal, waar je met nog 7 collega’s van het Team Publiekszaken samen werkt aan een goede dienstverlening. Net als in de rest van onze gemeente vinden wij een open werksfeer, waarbinnen zaken besproken kunnen worden en waar je jezelf kan zijn, belangrijk. Ook plezier staat hoog op onze agenda. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat je iedereen kent en ziet en dat iedereen dus makkelijk te benaderen is.  

Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. We ondersteunen je graag in je ontwikkeling, dus bieden we je veel opleidingsmogelijkheden. 
Verder kun je rekenen op:

  • Een salaris in salarisschaal 9 (gekoppeld aan het generieke profiel van klantadviseur A) van minimaal € 3.359,- en maximaal € 4.811,- bruto per maand bij 36 uur (salaristabel cao gemeenten 1 oktober 2024). Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris. Dit kun je laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
  • Een laptop en iPhone van de zaak.
  • Een goed pensioen bij het ABP.
  • Een actieve personeelsvereniging, die veel leuke uitjes organiseert.
  • Een jaarcontract en als het ons beiden goed bevalt, daarna een contract voor onbepaalde tijd.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een vakkundige, doortastende en enthousiaste collega. Je draagt graag bij aan een professionele, dienstverlenende organisatie en hebt een sterke affiniteit met dienstverlening en processen. Je bent in staat om overzicht te houden en te coördineren. Je denkt in oplossingen en kunt goed schakelen tussen verschillende onderwerpen. 
Daarnaast vragen wij:

  • Hbo werk- en denkniveau met een afgeronde vakopleiding BOBZ of één of meerdere diplomalijnen op NLQF-niveau 6 van het Diploma stelsel van de NVVB;
  • Ruime ervaring binnen het vakgebied Burgerzaken;
  • Goede vaardigheden op het gebied van mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Een flinke dosis flexibiliteit, leergierigheid, initiatief en humor.

Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat met zowel kennis van burgerzaken als de vaardigheden om een sterk team op te bouwen. Ontbreekt het aan sterke inhoudelijke kennis van burgerzaken maar denk je ons te kunnen overtuigen van jouw vaardigheden als coördinator? Dan nodigen we je uit te solliciteren.

Hoe solliciteer je?

Gaat jouw hart al sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct via de button op Werken in Gelderland. Reageren kan tot en met 4 juni 2025. De eerste gesprekken vinden plaats op 11 juni 2025.

Heb je nog vragen?

Neem dan contact op met Merel Broekhuizen (afdelingshoofd Sociaal) via (06) 1121 1777.

Inclusie en diversiteit

“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken."