De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners). Durf jij het aan om een stukje van die verantwoordelijkheid op je te nemen en pas jij binnen een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, dan nodigen wij jou uit om te solliciteren op de functie van

Consulent Werk en Inkomen

(36 uur per week)

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de afdeling Samenleving en is onderdeel van het team Sociaal Domein, waar onder andere de Participatiewet, WMO, Jeugdwet en schuldhulpverlening worden uitgevoerd. Het onderdeel Werk is uitbesteed aan Werkbedrijf Regio Nijmegen.

Wie ben jij?

Je wilt iets betekenen voor anderen. Dit houdt in dat je niet zomaar aan iedere hulpvraag gehoor geeft. Je luistert van nature goed naar mensen, vraagt door en krijgt zo snel inzicht in het probleem achter het probleem. Vanuit hier ga je je klanten ondersteunen. Je overtuigt de klant om te denken in mogelijkheden in plaats van belemmeringen. Je bent doortastend, maakt heldere afspraken en bewaakt dezen. Je deelt je tijd effectief in, stelt prioriteiten en blijft doelmatig werken, ook wanneer de hoeveelheid werk tijdelijk hoog is.

Wat ga je doen?

  • Afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud, bijzondere bijstand en/of minimaregelingen;
  • Zo nodig begeleiden van klanten naar aanvullende voorzieningen en ondersteuning;
  • Contact met maatschappelijke instanties en collega’s binnen het sociaal domein;
  • Klanten met een afstand tot de arbeidsmarkt motiveren en stimuleren tot het aangaan van (vrijwilligers)werk en/of scholing;
  • Onderzoeken of klanten de juiste informatie verstrekken; fraude tegengaan;
  • Beheren van een eigen caseload.

Wat breng je mee?

  • Een relevante afgeronde hbo-opleiding, zoals SJD, hbo-rechten of MER;
  • Ten minste 3 jaar relevante werkervaring;
  • Uitgebreide en recente kennis van de participatiewet, IOAW en voorliggende voorzieningen;
  • Affiniteit met de doelgroep;
  • Ervaring met GWS/Suite is een pré;
  • Beschikt over de volgende competenties:
  • o    Communicatief sterk
  • o    Klantgericht en klantvriendelijk;
  • o    Nauwkeurig en oplossingsgericht;
  • o    Overtuigend, motiverend en stimulerend;
  • o    Zelfstandig én samen kunnen werken;
  • o    Denkt in mogelijkheden.

Functieprofiel Klantadviseur A

Voor deze vacature gelden de competenties van functieprofiel Klantadviseur A. Nadere toelichting hierop is hier te vinden.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving;
  • Flexibele invulling van werktijden op basis van resultaatafspraken;
  • Mogelijkheid van thuiswerken;
  • Een informele organisatie waarin je voldoende gelegenheid krijgt om jezelf te ontwikkelen.
  • Het betreft een tijdelijke functie voor de duur van 2 jaar met in eerste instantie een contract van 12 maanden;
  • Bij deze functie hoort een salaris in schaal 9 van minimaal € 2.756,-- en maximaal € 4.048,-- bruto per maand bij een fulltime functie. Dit is exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget. De salarisbedragen zijn conform salaristabel gemeenteambtenaren geldend per 1 oktober 2020. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hanneke Klaassen (teamleider Sociaal Domein) op (06) 5000 7350. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Marjan Schaap (P&O adviseur) op (06) 5019 4123.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met 8 juni a.s. solliciteren via www.werkeningelderland.nl

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld