Commissiegriffier / Secretaris rekenkamer (24 uur per week)

Jij speelt een sleutelrol in de ondersteuning van de gemeenteraad en draagt zo actief bij aan een goed functionerende lokale democratie.

Raadsleden

De gemeenteraad van Mook en Middelaar bestaat uit 13 raadsleden, verdeeld over 4 fracties. De griffie speelt een centrale rol in de ondersteuning en advisering van de raad en vormt zo een onmisbare schakel binnen het democratisch proces. Ons doel is om de raad en individuele raadsleden op een toegankelijke en kwalitatief hoogwaardige manier te ondersteunen.

Wat ga je doen?

In deze veelzijdige rol werk je nauw samen met de griffier en ondersteun je de gemeenteraad in zijn werkzaamheden. Je bent medeverantwoordelijk voor de voorbereiding van commissievergaderingen en andere bijeenkomsten van de raad. Tijdens vergaderingen ondersteun je de commissievoorzitters en draagt zorg voor de verslaglegging. Daarnaast houd je je bezig met diverse administratieve werkzaamheden die binnen de griffie thuishoren en draag je bij aan het verbeteren van de besluitvorming en de informatiestromen. Ook werk je mee aan uiteenlopende projecten, zoals de organisatie rondom de gemeenteraadsverkiezingen en de start van een nieuwe raadsperiode. Verder ondersteun je als ambtelijk secretaris (2 uur per week) de rekenkamer, vervang je de griffier bij zijn afwezigheid en vervul je een belangrijke schakelrol tussen de rekenkamer, de griffie(r), de gemeenteraad, het college en de ambtelijke organisatie. En je springt bij waar nodig, we doen het samen!

Wie zijn wij? 

Wij zijn Gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral onze video op YouTube via Vacatures | Gemeente Mook en Middelaar

Hecht team

Je gaat werken binnen de griffie, waar je samen met de griffier samen werkt aan een goede dienstverlening voor de gemeenteraad. De griffie van Mook en Middelaar is een compact, hecht team bestaande uit een griffier (32 uur per week) en een commissiegriffier (24 uur per week). We zijn laagdrempelig en goed benaderbaar voor zowel raads- als commissieleden. Vanuit een onafhankelijke positie adviseren wij de gemeenteraad en zijn leden, en dragen we bij aan de versterking van hun positie. De griffie is bovendien aanspreekpunt voor het college en de ambtelijke organisatie wanneer het gaat om de werkwijze en besluitvorming van de raad. Ook inwoners kunnen met vragen over de gemeenteraad bij ons terecht. Net als in de rest van onze gemeente vinden wij een open werksfeer, waarbinnen zaken besproken kunnen worden en waar je jezelf kan zijn, belangrijk. Ook plezier staat hoog op onze agenda. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat je iedereen kent en ziet en dat iedereen dus makkelijk te benaderen is.

Wat bieden wij?

Een leuke, uitdagende en afwisselende functie in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving. Persoonlijke ontwikkeling is bij ons vanzelfsprekend. Er is binnen de griffie veel ruimte om te leren en ontwikkelen, met de mogelijkheid een opleiding te volgen. Verder kun je rekenen op:

  • Een salaris in salarisschaal 9 van minimaal € 3.426 en maximaal € 4.908 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (salaristabel 1 april 2025).
  • Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris. Dit kun je bijv. laten uitbetalen, of inzetten voor extra verlof of voor de aanschaf van een fiets.
  • Een laptop en iPhone van de zaak.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer en een pensioenregeling bij het ABP.
  • Een actieve personeelsvereniging, die veel leuke uitjes organiseert.
  • Werktijden in overleg met de griffier te regelen en de kans om werk en zorg of studie te combineren.
  • Een jaarcontract en als het ons beiden goed bevalt, daarna een contract voor onbepaalde tijd. 

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een stressbestendige en veelzijdige collega met een flexibele en servicegerichte houding. Je zoekt afwisseling, schakelt snel en floreert als geen dag hetzelfde is. Je voelt je thuis in een omgeving waar politieke en bestuurlijke belangen samenkomen en je beweegt je daar met gevoel en professionaliteit doorheen. Digitale systemen? Die gebruik jij moeiteloos.

Wat breng je nog meer mee?  

  • Bij voorkeur een (bijna) afgeronde hbo- of wo-opleiding. De studierichtingen Politicologie, Geschiedenis, Communicatie of Bestuurskunde zijn een pre, maar zeker geen voorwaarde.
  • Je hebt affiniteit met het openbaar bestuur en het functioneren in een politiek/bestuurlijke omgeving.
  • Vergaderingen in de avonduren zijn voor jou als vanzelfsprekend.
  • Je bent goed in plannen & organiseren en hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Heb je nog geen relevante werkervaring en ben je leergierig, schroom dan niet om te solliciteren. 

Hoe solliciteer je?

Wil jij jouw talenten inzetten voor onze lokale democratie? Solliciteer dan direct via de button op Werken in Gelderland. Je kunt reageren tot en met 1 juli 2025. Gesprekken vinden plaats in de middag van 7 juli 2025.  

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Neem gerust contact op met Willem Huberts (griffier) via 06 – 8655 5136. Je bent ook van harte welkom voor een kopje koffie of thee en een vrijblijvende kennismaking. 

Inclusie en diversiteit

“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken."

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.