Gemeente Mook en Middelaar is de op acht na kleinste gemeente, maar ook één van de mooiste gemeentes van Nederland. Gelegen aan de Maas, met prachtige natuurgebieden en een interessante ligging in het topje van Limburg nabij Nijmegen, liggen er ondanks het geringe aantal inwoners voldoende uitdagingen!

Flexibele functies

Onterecht bestaat er het vooroordeel dat in een kleine gemeente alleen kleine projecten aan bod komen en dat het werk veelal hetzelfde is. Niets is minder waar! Binnen onze organisatie is geen dag hetzelfde. Een beleidsmedewerker schrijft niet enkel beleid en een beheerder ziet niet alleen toe op de werkzaamheden. De functies zijn breed en flexibel. Je kent en ziet al je collega’s en dat is maar goed ook, want integraal werken is bij ons niet alleen een mooie term maar een vanzelfsprekendheid. De lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort, dat je wekelijks met de wethouders om tafel kan en dat je bij vragen of ideeën rechtstreeks het MT kunt benaderen.

Wat ga je doen?

  • Opstellen van ruimtelijk beleid (inclusief water) en adviseren van bestuur, initiatiefnemers en omgeving.
  • Adviseren over en beoordelen en begeleiden van ruimtelijke procedures.
  • Oppakken van diverse (gebieds)projecten in de fysieke leefomgeving in samenwerking met andere collega’s/ teams.
  • Leveren van een inhoudelijke bijdrage aan de implementatie van de Omgevingswet.
  • Vertegenwoordigen gemeente in regionale beleidsteams.
  • Mede onderhouden van samenwerkingsrelaties en netwerken zowel intern als extern.
  • Vertegenwoordigen van de gemeente bij rechtbank en Raad van State indien nodig.

Wat breng je hiervoor mee?

  • HBO/ WO werk- en denkniveau en een relevante afgeronde opleiding bij voorkeur op het gebied van Ruimtelijke ordening.
  • Enkele jaren werkervaring, het liefst bij een gemeente.
  • Je bent integraal en flexibel inzetbaar, ondernemend, communicatief vaardig en functioneert goed in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je bent creatief in het ontwikkelen en schrijven van beleid, denkt in alternatieven en scenario’s.
  • Je kan namens de gemeente naar buiten te treden wanneer het gaat om contacten opbouwen en onderhouden met inwoners en het bedrijfsleven.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie met veel zelfstandigheid binnen een informele organisatie, waarin je de gelegenheid krijgt om jezelf zowel binnen het vakgebied als in brede zin uit te dagen en te ontwikkelen;
  • Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract. Als het van beide kanten goed bevalt zetten we dat om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Salaris in schaal 10: minimaal € 3.090,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring.
  • Een Individueel Keuzebudget (17,05% van salaris); dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk
  • Een laptop en iPhone van de zaak.
  • Hybride werken: in overleg zijn alle denkbare verdelingen van thuis en op kantoor werken mogelijk, waarbij het natuurlijk ook mogelijk is om fulltime op kantoor aanwezig te zijn.
  • Een actieve Personeelsvereniging die minimaal per twee maanden een uitje organiseert. Daarnaast ook een actieve groep collega’s die regelmatig afspreekt om te borrelen of naar evenementen als de Vierdaagsefeesten te gaan.

Extra informatie

Voor deze vacature gelden de competenties van het functieprofiel specialistisch medewerker B. Nadere toelichting hierop is onderstaand te vinden.

Informatie

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Mark Jansen (afdelingshoofd) op telefoonnummer (06) 1338 3623. Voor informatie over de procedure kun je bellen met of Marjan Schaap (P&O adviseur) op telefoonnummer (06) 5019  4123.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met 11 september solliciteren via www.werkeningelderland.nl(externe link).