2 Adviseurs Openbare Orde en Veiligheid (1,8 FTE)

Draag jij bij aan het weerbaar en veilig houden van Mook en Middelaar in een veranderende wereld? 

Twee adviseurs OOV

We zoeken twee adviseurs OOV met ieder een eigen takenpakket, die veel samenwerken en elkaar kunnen vervangen wanneer nodig. Als team zijn jullie aan zet binnen het hele OOV-domein: openbare orde, crisisbeheersing, zorg en veiligheid, weerbaarheid en nog wel meer. Je draagt bij aan beleids- en planvorming, maar bent ook een spin in het web bij de dagelijkse casuïstiek. Geen dag is hetzelfde in deze uitdagende baan! 

Belangrijkste schakel in de veiligheidsketen

Burgemeester Inge van Dijk: “Onze adviseurs OOV zijn de belangrijkste schakel in de veiligheidsketen. Samen werken we aan een veilige leefomgeving voor iedereen in Mook en Middelaar, en vormen we een hecht team dat op elkaar kan bouwen.”

Welke taken ga jij samen met jouw collega oppakken? 

  • Je signaleert en analyseert ontwikkelingen, beleid en beleidseffecten binnen OOV.
  • Je zorgt voor uitvoering, evaluatie en bijsturing van het integraal veiligheidsbeleid.
  • Je adviseert en ondersteunt de burgemeester, het college, het MT en de organisatie op het gebied van OOV.
  • Je voert regie op individuele casuïstiek op het gebied van handhaving, openbare orde en (zorg en) veiligheid.
  • Je bent contactpersoon voor verschillende externe partijen, zoals de veiligheidsregio, politie, OM en het Zorg- en Veiligheidshuis.
  • Je bereidt (preventie-)projecten voor en voert deze uit. Hierbij kun je denken aan: ondermijning en georganiseerde misdaad, jeugdoverlast en verwarde personen problematiek, maatschappelijke weerbaarheid en veerkracht.
  • Je coördineert de opvang van ontheemden in onze gemeente.
  • Je zorgt voor de beleidsvoorbereiding en uitvoering van crisisplannen.

Je draait mee in het regionaal piket als Officier van Dienst. Tijdens die piketdiensten heb jij een adviserende en ondersteunende rol bij grootschalige incidenten en crises binnen de regio. Dit betreft op jaarbasis ongeveer 4 á 5 piketdiensten van 1 week.

Wie zijn wij?

Wij zijn gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beeld zegt meer dan 1000 woorden, dus kijk vooral onze video op de pagina: www.mookenmiddelaar.nl/vacatures.

Afdeling Bedrijfsvoering

Je gaat werken binnen de afdeling Bedrijfsvoering, waar je samenwerkt met andere collega’s. Hierbij werk je vooral intensief samen met de teams juridische zaken, handhaving en  het sociaal domein. In onze gemeente is er een open werksfeer, waarbinnen alles besproken kan worden en waar je jezelf kan zijn. Samenwerken met elkaar en met onze partners in de regio is voor ons werk essentieel. Ook werkplezier vinden wij heel belangrijk. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat je iedereen kent en ziet en dat iedereen dus makkelijk te benaderen is. 

Wie zoeken wij? 

  • Je hebt een afgeronde en voor deze functie relevante HBO- of WO-opleiding;
  • Jouw advies- en communicatievaardigheden zijn goed;
  • Je beweegt je makkelijk op politiek bestuurlijk niveau en beschikt over politieke sensitiviteit;
  • Je stelt prioriteiten, kunt goed organiseren en werkt planmatig;
  • Je bent een teamplayer en vindt het leuk om met veel verschillende partijen samen te werken;
  • Je bent beschikbaar buiten kantoortijden als het werk dat noodzakelijk maakt (o.a. voor piketdiensten en noodsituaties);
  • Je vindt het geen probleem om regelmatig onderweg te zijn voor extern overleg;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring.

Wat bieden wij?

  • Twee uitdagende en afwisselende functies met veel zelfstandigheid in een dynamische werkomgeving. Bij deze functies wisselen strategie, tactiek en uitvoering elkaar voortdurend af;
  • Een takenpakket dat in onderling overleg met de andere kandidaat verdeeld wordt op basis van ervaring en voorkeuren;
  • Ruime opleidingsmogelijkheden om je verder te professionaliseren;
  • Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract. Als het van beide kanten goed bevalt, zetten we dat om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris in schaal 10 (gekoppeld aan het generieke functieprofiel Specialistisch medewerker B) van minimaal € 3.777,-- en maximaal € 5.554,-- bruto per maand bij een fulltime functie (salaristabel Cao gemeenten 1 januari 2026);
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van het bruto-jaarsalaris. Dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk;
  • Een goed pensioen bij het ABP;
  • Hybride werken: in overleg zijn diverse verdelingen van thuis en op kantoor werken mogelijk, waarbij het natuurlijk ook mogelijk is om volledig op kantoor aanwezig te zijn;
  • Een actieve personeelsvereniging die regelmatig een gezellig uitje organiseert.

Hoe solliciteer je?

Gaat jouw hart al sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Maak dan eenvoudig een account aan bij WerkenInGelderland (via log in - rechtsboven in het scherm) en solliciteer vervolgens via de button op Werken in Gelderland. Lukt dit niet, mail dan rechtstreeks naar het mailadres dat boven de button staat vermeld en voeg je CV en motivatiebrief bij. Reageren kan tot en met dinsdag 6 januari 2026. De eerste ronde gesprekken vindt plaats op 12 januari en de tweede ronde is op 21 januari.

Heb je nog vragen?

Neem gerust contact op met Ralph Jaspers (Hoofd Bedrijfsvoering) via 06 – 2842 3053 of ralph.jaspers@mookenmiddelaar.nl. Je bent welkom voor een kopje koffie of thee en vrijblijvende kennismaking. In verband met vakantie is Ralph bereikbaar tot en met 24 december.

Inclusie en diversiteit

“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken.” 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld