De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners). Durf jij het aan om een stukje van die verantwoordelijkheid op je te nemen en pas jij binnen een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, reageer dan snel! 

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de afdeling Samenleving en is onderdeel van het team Sociaal Domein. Het team Sociaal Domein, onderdeel van de afdeling Samenleving, is gericht op/ houdt zich onder andere bezig met de ondersteuning van individuele of groepen inwoners, de bevordering van ontwikkeling en gezondheid, de vergroting van de leefbaarheid en de bevordering van participatie. 

Wat ga je doen?

  • Je werkt vooral op de terreinen Wmo, jeugdzorg, mantelzorg, ouderen, inloop en ontmoeting en inclusie. In de loop van de tijd kunnen hier beleidsterreinen af gaan of andere beleidsterreinen bij komen.
  • Je werkt nauw samen met een ervaren beleidsadviseur, die je ondersteunt waar nodig. Dit kan bestaan uit uitzoekwerk, teksten schrijven en meer administratieve taken, maar ook activiteiten organiseren of projecten uitvoeren. Ook neem je voor jouw aandachtsvelden deel aan relevante (regionale) overleggen. 
  • Je ondersteunt het Sociaal Wijkteam, bijvoorbeeld bij ingewikkelde casuïstiek op het gebied van Wmo en in de zorg voor voldoende bekendheid van het team.

Daarnaast heb je een aantal werkzaamheden die je onder begeleiding zelfstandig uitvoert, waaronder: 

  • Beleidsontwikkeling op het gebied van mantelzorgondersteuning en de organisatie van de jaarlijkse mantelzorgwaardering; 
  • Beleidsontwikkeling ouderen, hulpmiddelen Wmo en inloop en ontmoeting;
  • Begeleiding uitvoering cliëntervaringsonderzoeken;
  • Ontwikkeling diverse communicatiemiddelen op het gebied van (algemene) voorzieningen; 
  • (Coördinatie) uitvoering lokale inclusie agenda;
  • Uitvoerende werkzaamheden op het gebied van CAK en PGB.

Wat breng je hiervoor mee?

  • HBO werk- en denkniveau en een relevante afgeronde opleiding bij voorkeur met Bestuurlijke/Juridische raakvlakken;
  • Recente werk (of stage) ervaring als Junior Beleidsmedewerker in het Sociaal Domein, het liefst binnen een gemeente; 
  • Affiniteit met de beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein en enige kennis van de Jeugdwet en Wmo; 
  • Je bent een sociale en enthousiaste collega die goed kan plannen en organiseren, nauwkeurig werkt en overzicht houdt binnen een divers takenpakket;
  • Je stelt je flexibel op, denkt logisch na en je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken; 
  • Je ziet de meerwaarde van samenwerking en schakelt collega’s in wanneer nodig. 

Voor deze vacature gelden daarnaast de competenties van het functieprofiel Specialistisch medewerker C Nadere toelichting hierop is onderstaand te vinden.

Wat bieden wij jou? 

  • Een uitdagende functie met veel zelfstandigheid binnen een informele organisatie, waarin je de gelegenheid krijgt om jezelf zowel binnen het vakgebied als in brede zin uit te dagen;
  • Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract. Als het van beide kanten goed bevalt zetten we dat om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd; 
  • Salaris in schaal 9: minimaal € 2.865,-- en maximaal € 4.208,-- bruto per maand;
  • Een Individueel Keuzebudget (17,05% van salaris): dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk; 
  • Een laptop en iPhone van de zaak;
  • Hybride werken: in overleg zijn alle denkbare verdelingen van thuis en op kantoor werken mogelijk, waarbij het natuurlijk ook mogelijk is om fulltime op kantoor aanwezig te zijn;
  • Een actieve Personeelsvereniging die regelmatig een uitje organiseert.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hanneke Klaassen (teamleider Sociaal Domein) op tel. 06-50007350. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Marjan Schaap (P&O adviseur) op tel. 06-50194123.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met 15 mei 2022 a.s. solliciteren via www.werkeningelderland.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.